Ostatnio Zaktualizowany:

Regały warsztatowe i osprzęt dodatkowy

Kategorie Regał warsztatowy

Niektórzy mechanicy doskonale wiedzą jak wyglądają wielkie hale warsztatowe i przylegające do nich hale magazynowe z częściami, w nich właśnie znajdują się regały warsztatowe, czyli nie jakiś tam regał wysoki na dwa metry i szeroki na pół metra. Taki masywny www.regaly.biz – regał warsztatowy jest wysoki niekiedy na ponad dziesięć i szerokie na ponad dwa, a na nim i to na paletach są zafoliowane hydrauliczne pompy jazdy do koparek gąsienicowych, czyli masywne podzespoły, które zdejmuje się z regału za pomocą wózka widłowego. Maszyna tego rodzaju jest niezbędną na magazynie, bo mechanik sam nie uniesie części ważącej ponad dwieście kilogramów lub o wiele więcej. Jednym słowem do naprawy ciężkich maszyn często są potrzebne inne ciężkie maszyny bez których operacja wymiany koła lub naciągnięcia gąsienicy byłaby tą skrajnie trudną.

Naprawy bardzo masywnych maszyn kopalnianych

Hala warsztatowa znajdująca się przy kopalni gdzieś daleko od sporego miasta, to też hala połączona z halą magazynową, w której znajdują się wielkie regały warsztatowe. Zalegają na niej części drobne i te, które mogą ważyć nawet po kilka ton. Ich dostarczenie do danej kopalni to koszmar logistyczny, czyli nawet kilka dni jazdy po nie utwardzonej drodze gruntowej i właśnie dlatego te kopalnie znajdujące się w odległych i trudno dostępnych miejscach muszą dysponować zapasem części to bardzo ciężkich maszyn, bo w ich przypadku każda godzina przestoju bardzo ciężkiej maszyny to dziesiątki tysięcy dolarów straty. Dlatego lepiej jest wtedy gdy dane części znajdują się na regałach bo nie czeka się na te istotne podzespoły tygodnia lub dwóch. Sprawy te są istotne dla przedsiębiorstw, które zarabiają setki milionów dolarów w skali miesiąca.

Kondycja maszyn których używają mechanicy

W sporej kopalni w odległej części świata nawet awaria maszyny mechanika stanowi problem, bo za pomocą tej maszyny wymienia się koło w wielkiej kopalnianej wywrotce, która jednorazowo wywozi ponad sto ton urobku. W takiej wywrotce nawet jedno koło waży kilka ton i są one składowane na regałach warsztatowych, z których się te części pobiera za pomocą innych ciężkich, choć też i nieco lżejszych maszyn. Rzecz jasna te nieco lżejsze maszyny do serwisowania też się psują, czyli w ich przypadku też trzeba dbać o zapas części zamiennych na regałach i naprawiać te maszyny w sposób zorganizowany. Mowa tu dokładnie o tym, że od ich sprawności też wiele zależy i nie może dojść do przestoju wywołanego awarią maszyny do wymiany masywnych kół, bo tego typu przestoje zazwyczaj są spowodowane zaniedbaniem sprawy przez jednego z magazynierów zamawiającego części do tych konkretnych maszyn.

Samochód zdjęcie utworzone przez serhii_bobyk - pl.freepik.com